Diş Sızlaması Nasıl Geçer?

Yazar: Dr. Dt. İhsan YıldırımDiş HekimiİstanbulŞişli • 18 Mart 2019

Diş hassasiyetinin başlaması ile birlikte dişlerde soğuk, sıcak yada asitli yiyecek içeceklerde de sızlamalar başlar. Kişiye oldukça acı veren diş sızlamaları sanki elektrik çarparcasına hassasiyet oluşan dişte ağrılara neden olur.

Eğer diş sızlamaları başladıysa yapmamız gereken nedir ?

Diş hassasiyetleri ve diş sızlamaları başladıysa mutlaka probleme önceden müdahale edilmesi gerektiğinin vakti gelmiştir. Bu hassasiyetler bir problem olduğunu belirtir. Sizin yapmanız gereken ilk iş ise en yakın diş hekimine başvurmaktır. Yapılacak kontroller sonrasında dişinizde neden hassasiyet olduğu anlaşılacaktır.

Diş hassasiyetleri neden oluşur ? Nasıl bir tedavi yöntemi uygulanacak ?

Oluşan diş hassasiyeti doktorunuz sizi muayene ettikten sonra yada röntgen filmi neticesinde ortaya çıkacaktır. Bu hassasiyetler bazı nedenlere bağlı olarak gelişebilir.

Diş çürükleri:

Dişler çürümeye başladığında diş minesi zayıflar ve dişte bulunan sinirler diş hassasiyetlerine neden olurlar. Dişi çürüten bakteriler mine tabakasını erittikleri için dentin sıcak ve soğuğa karşı daha hassas olur ve bu durum size acı vermeye başlar. Fakat bazı çürükler dışarıdan görülmeyebilir sizde bir çürük göremediğiniz için durumu anlayamayabilirsiniz. Fakat mutlaka bu tür hassasiyet ve sızlamalar da hemen doktora başvurulmalıdır.

Diş minesinde oluşan çatlaklar:

Diş minesinde oluşan çatlaklar sonucunda tıpkı diş çürüğünde de olduğu gibi hassasiyetler ve bu sebepli sızlamalar meydana gelebilir. Diş minesinde oluşan çatlaklar bir travma, darbe, diş sıkması yada diş gıcırdatması sonrasında oluşabilir.

Asit erozyonunun neden olduğu sızlamalar:

Asitli yiyecek ve içeceklerin bolca tüketilmesi yada reflü sonucunda mide asidinin ağız ortamına nüfus etmesi bunun dışında hamile bayanların sürekli olarak kusma eğiliminde bulunmaları sonucu dişler bir asit erozyonuna mağruz kalırlar bu durum ise diş minesine zarar vererek dişlerde sızlamaların oluşmasına neden olur.

Bazı hastalarımız reflüsü olduğunu dahi bilmemektedirler. Bu nedenden dolayı dişlerinin zarar gördüğüne inanmamaktadırlar. Bu aşamada en zor tedavi ise onları buna ikna etmek ve öncelikli olarak reflü tedavisine başlamaktır. Oluşan hassasiyetin nedenlerini ortadan kaldırmak tedavinin yarısıdır. Diğer yarısı ise mevcut sorunların tedavi edilmesidir. Bu aşama oldukça zordur.

Asitli yiyecek ve içeceklerin özellikle limon, portakal, cola, gazoz vb. yiyeceklerin ardından ağzınızı mutlaka su ile çalkalayın ve hemen dişlerinizi fırçalamayın çünki asit diş minesini yumuşattığı için dişlerin hemen fırçalanması da dişlerin aşınmasına neden olacaktır. Bu nedenle bu gıdaları tükettikten sonra su ile gargara yapıyoruz ve en az yarım saat kadar sonra dişlerimizi fırçalıyoruz.

Dişleri gıcırdatma ve sıkma:

Bu durumda en sık diş aşınmalarına, kırılmalarına ve diş hassasiyetlerine neden olan durumlardandır.

Hatalı olarak dişlerin fırçalanmasından kaynaklanan diş sızlamaları:

Genellikle bir çok kişi yanlış diş fırçalama sonucunda dişlerine zarar verir ve dişlerde aşınmalara neden olur. Bunun sonucunda dişlerde hassasiyetlik ve sızlamalar oluşur. En iyi diş fırçalama tekniğini diş hekiminizden öğrenebilirsiniz.

Ağaşıdaki Konularda İlginizi Çekebilir

Yirmilik Diş Çekimi Sonrasında Kanama ve Ağrılar

Diş Eti Çekilmesi Nasıl Önlenir?

Diş Taşı Temizliği

Diş Hekimi Kontrollerinizi Geciktirmeyin

20'lik Dişler

Ağız ve diş sağlığının önemi nedir?

Mutlaka Videolarımıza Göz Atın

Kanal Tedavisi Gerektiren Durumlar Nelerdir?

Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal Tedavisi Ağrılı Bir İşlem midir?