Diş Hekimi Kontrollerinizi Geciktirmeyin

Yazar: Dr. Dt. İhsan YıldırımDiş HekimiİstanbulŞişli • 27 Şubat 2019

3 ve 6 aylık gerçekleştirilen Diş Hekimi kontrolleri ile oluşabilecek diş eti hastalıkları risklerini ve oluşabilecek diş çürüğü risklerine önceden tespit ederek oluşabilecek sağlık sorunlarını erken tedavi ile ortadan kaldırılabilirsiniz. Diş eti rahatsızlıkları ve diş çürükleri tedavileri erken teşhis ile oldukça basittir. Fakat geç yapılan ve önlemleri alınmayan Diş Hekimi kontrolleri diş eti hastalıkları ve diş çürükleri risklerini arttırmaktadır. Geciken diş eti kontrolleri ile beraber dişlerin tedavisi daha zor ve daha uzun süreli olmaktadır. Eğer hasta çok gecikmiş ise dişlerini kaybetme riski ile karşı karşıya kalabilir.

Diş Eti Rahatsızlıkları

Diş rahatsızlıkları oldukça önemli ve mutlaka erken teşhis edilmesi gereken bir durumdur. Diş etlerinde rahatsızlanma başladıktan sonra kanama şeklinde kendini belli eder. Özellikle sabah kalktığınızda ya da dişlerinizi fırçalarken diş etlerinizden kan geldiğini fark edersiniz bu durum diş eti rahatsızlıkları başlangıcı olarak sizleri uyarır. Bu dönemde yapılacak diş hekimi kontrolleri ile gerekli teşhis ve müdahale sonrasında diş etleri yeniden eski sağlığına kavuşabilir. Fakat bu durum önemsenmez ve zamanında diş hekimine gidilmezse diş etleri ilerleyerek diş eti çekilmesi ve bunun sonucunda ise dişlerin dökülmesi ile sonuçlanır.

Ağızdaki Bakteri Plaklarının Temizlenmesi

Kısa dönemde yapılacak diş hekimi kontrolleri sırasında ağızda meydana gelecek diş tartarları diş hekimleri tarafından temizlenecektir. Diş tartarları temizlenmesi ilerde meydana gelecek diş eti rahatsızlıklarına ve diş çürüklerini engelleyecektir. Eğer dişlerin aralarında ve diş eti bölgesinde oluşan diş tartarları temizlenmez ise bu durum diş kayıpları ile sonuçlanacaktır.

Dişlerde Ağrı ve Sızı Yoksa Diş Hekimine Gitmiyoruz

Genellikle kendimizden ve çevremizden bildiğimiz gibi diş eti rahatsızlığı ya da diş ağrıları çekmediğimiz sürece diş hekimine gitmemeyi tercih ediyoruz. Bu durumun ne kadar yanlış bir etken olduğunu bildiğimiz halde bu yanlışı sürdürmeye devam ediyoruz. Ne zaman ki diş ağrıları dayanılamayacak seviyeye geliyor o zaman diş hekiminin kapısını çalıyoruz.

Diş Eti Çekilmesi Tedavisi

Diş etinin en iyi tedavisi düzenli olarak dişlerin fırçalanması ve düzenli diş hekimi kontrolüdür. Diş eti rahatsızlıkları başlamadan önce sizler bu şekilde tedbir alırsanız kesinlikle diş eti rahatsızlıkları ile ya da diş eti çekilmesi ile karşılaşmayacaksınız. Bunun dışında eğer mevcut diş eti çekilmesi rahatsızlığınız varsa öncelikli olarak buna neden olan sebepler ortadan kaldırılır. Yapılacak işlemlerden sonra eğer diş etleri eski sağlığına dönmüyorsa son olarak cerrahi müdahale uygulanır. Hastaların düzenli olarak dişlerini fırçalamaları ve yine düzenli diş hekimi kontrolleri ile diş ve diş eti sağlığı kontrol altına alınabilir.

Çocuklar Diş Hekimleri ile Tanıştırılmalı

Yılda en az iki kez mutlaka diş hekimi kontrolleri gerçekleştirilmeli aynı zamanda çocuklarınızda diş hekimi ile tanıştırılmalı ve yine aynı şekilde çocuklarınızın diş sağlığı için de 3 ve 6 aylık periyotlarla mutlaka diş hekimi kontrolleri gerçekleştirilmelidir.